Kawa, RafałZach, Piotr2013-11-272013-11-272010-09-09http://hdl.handle.net/11199/1770Naturalną konsekwencją niezwykle dynamicznego rozwoju szeroko rozumianej informatyki stała się wirtualizacja współczesnych procesów biznesowych z handlem internetowym włącznie. W pracy podjęto rozważania na temat specyfiki handlu internetowego w Polsce, stanowiącego w obecnych czasach nową, ekspansywnie rozwijającą się dziedzinę działalności gospodarczej. Polska wzoruje się na osiągnięciach państw wysoko rozwiniętych, gdzie e-handel stanowi działalność rozpowszechnioną, wręcz nieodzowną w życiu społeczności danego państwa. Pojawiające się różnice w funkcjonowaniu, jak i preferencjach społecznych dotyczących e-handlu w różnych krajach europejskich, spowodowały, iż Polska wypracowała swoisty jego system polegający na wyborze form zakupów oraz rodzajów produktów, które społeczeństwo akceptuje i wybiera najczęściej. Celem pracy jest przedstawienie różnych aspektów handlu internetowego, w kontekście realiów współczesnego życia gospodarczego oraz potrzeb w tym zakresie użytkowników Internetu. Zasadniczy problem badawczy obejmuje rozpoznanie skali handlu internetowego w Polsce z uwzględnieniem analizy porównawczej w stosunku do innych państw europejskich. Problemy szczegółowe, uzupełniające obraz rozważań, dotyczą takich zagadnień jak: dynamika rozwoju e-handlu w Polsce i jej uwarunkowania, przekrój społeczny konsumentów, ich upodobania w zakresie wyboru asortymentu oraz form i sposobów dokonywania zakupów w sieci. Hipotezy ujęte w pracy okazały się sprawdzalne. Główna hipoteza zakładała, iż e-handel to nowa i prężnie rozwijająca się dziedzina życia społecznego, budząca coraz większe zainteresowanie użytkowników Internetu, coraz bardziej doceniana i użyteczna.pllicencja niewyłącznainternethandel elektronicznyPolskaRozwój handlu internetowego w PolsceThe development of the internet trade in PolandbachelorThesis2013-11-26