Grabowski, Artur2014-04-122014-04-122010Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów. Pod red. A. Nalepki, A. Ujwary-Gil. Nowy Sącz : WSB-NLU, cop. 2010. - S. 97-107978-83-88421-65-5http://hdl.handle.net/11199/7497For the last few years sport has become the industry in which football competition plays the main role. Modern sports clubs which act as stock corporations or limited partnerships strive for achieving organizational, sports and economical objectives. Through their activity the sports clubs become similar to market companies. The German market leader of changes is the sports enterprise FC Bayern, which due to its internal competitiveness factors, extends its position in the international market.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskastrategiacelezarządzanie przedsiębiorstwemStrategia i cele przedsiębiorstwa na przykładzie spółki akcyjnej FC BAYERNThe strategy and goals of the corporate on example of FC Bayern Munchen JSCbookPart