Malczak, JanMichalik Anna2014-01-222014-01-222005http://hdl.handle.net/11199/4497Dotychczas polskie przedsiębiorstwa nie przywiązywały dużej, znaczącej wagi do działań z zakresu pubie relations, przyjmując, że przedsiębiorstwo obroni się samo. Skuteczność działań public relations jest wynikiem planowanych i skoordynowanych kroków, które muszą być podejmowane systematycznie, poparte odpowiednim budżetem i prowadzone przez osoby (pracowników) posiadające odpowiednie przygotowanie teoretyczne i doświadczenie praktyczne. Reklama często powoduje, że klient kierując się wyłącznie nią przy podjęciu decyzji o zakupie produktu jest rozczarowany, gdyż produkt niestety nie posiada właściwości, które były reklamowane. Dlatego też zaufanie do reklamy zmniejsza się, natomiast na pierwszy plan wysuwa się zaufanie do przedsiębiorstwa, jego pozytywny wizerunek oraz akceptacja społeczna. Public relations staje się zdecydowanie bardziej wiarygodnym i obiektywnym narzędziem promocji niż reklama. Jest to również środek tani, ponieważ generalnie kosztuje tyle, ile kosztuje praca ludzi zajmujących się w przedsiębiorstwie public relations. Wydatki na reklamę są zdecydowanie znacznie wyższe i przynoszą wymierne efekty w krótkim czasie, PR przynosi korzyści długookresowe. Głównym celem niniejszej pracy było szersze omówienie znaczenia public relations dla firm. Jako cel badawczy przyjęto identyfikację i analizę czynników kształtujących tożsamość i wizerunek przedsiębiorstwa „PetPol” w Nowym Sączu na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych.pllicencja niewyłącznaprzewaga rynkowa przedsiębiorstwawizerunekpublic relations"PetPol" Sp. z o.o.kultura organizacyjnazarządzanie wizerunkiemWizerunek jako narzędzie tworzenia przewagi rynkowej przedsiębiorstwa na przykładzie przedsiębiorstwa "PetPo"l Spółka z o.o. w Nowym SączubachelorThesis