Jabłoński, TomaszTokarczyk, Małgorzata2014-01-242014-01-242012-06-27http://hdl.handle.net/11199/4639Celem pracy jest porównanie strategii trzech biur podróży oraz wypracowanie nowej strategii dla jednego z nich, wykorzystując do tego analizę ich słabych i mocnych stron, oraz analizę otoczenia konkurencji. Praca składa się z czterech rozdziałów zawierających część teoretyczną i analityczną. Rozdział pierwszy poświęcony jest prezentacji koncepcji zarządzania strategicznego, w którym omówione zostały podstawowe pojęcia i definicje. Następnie dokonano charakterystyki procesu zarządzania strategicznego, omówiono specyfikę marketingu w turystyce, zaprezentowano obecne trendy i oferty. Na koniec rozdziału określono rolę i funkcję biur podróży. W rozdziale drugim przedstawiono klasyczną koncepcje marketingu mix pod kątem znaczenia dla działalności firmy turystycznej. W rozdziale trzecim zaprezentowano podstawowe metody analizy strategicznej, takie jak analiza SWOT oraz metody portfelowe: Macierz Boston Consulting Group (BCG), Macierz General Electric, Macierz Arthura D. Little`a (ADL), Macierz Marakon Associates. W rozdziale czwartym dokonano charakterystyki wybranych biur podróży: BUT Tramp, BP SOKÓŁ, KOPERNIK TRAVEL. Zaprezentowane obecną strategię tych biur. Szczegółowo natomiast dokonano analizy SWOT Biura KOPERNIK TRAVEL dokonując oceny silnych i słabych stron, a także oceny szans i zagrożeń w otoczeniu wspomnianego Biura. Dokonano również analizy za pomocą Macierzy BCG i Macierzy Mc Kinseya. Na koniec skonstruowano nową strategię dla Biura KOPERNIK TRAVEL, uwzględniając uzyskane podczas analiz wyniki oraz dokonano podsumowania. W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu z zakresu marketingu i zarządzania, jak również materiały otrzymane z analizowanych biur podróży.pllicencja niewyłącznazarządzanie strategicznemarketing turystycznyturystykamarketing-mixanaliza SWOTbiuro podróżyanaliza otoczenia konkurencyjnegoMetody opracowania strategii marketingowej w turystyce na przykładzie biura podróży "Kopernik Travel"Marketing strategy in tourism adoption methods; the travel agency "Kopernik Travel" case studymasterThesis2014-01-22