Tomalska, HalinaMorańda, Katarzyna2014-01-042014-01-042013-07-30http://hdl.handle.net/11199/3273Celem pracy jest przede wszystkim pokazanie, w jaki sposób funkcjonują urzędnicy samorządu terytorialnego. W jaki sposób przebiegają procedury z zakresu podejmowania decyzji przez urzędników. Jak również czy klienci tego Urzędu są zadowoleni z działania i obsługi urzędników. Jako przykład posłuży Urząd Gminy w Grybowie. Pierwszy rozdział pracy ma charakter teoretyczny. Opisano w nim podstawy prawne działalności samorządu terytorialnego w Polsce po 1990 r. W rozdziale drugim zaprezentowany jest opis teoretyczny kompetencji społecznych i zawodowych urzędników samorządowych. Rozdział trzeci charakteryzuje urzędnika jako osobę, która decyduje i podejmuje ważne decyzje z punktu widzenia osób, które załatwiają sprawy w urzędzie. Przedstawione są tu predyspozycje osobowościowe, które powinny cechować pracowników mających kontakt z klientami. Przeanalizowano style podejmowanych decyzji, etapy oraz procedury związane z podejmowaniem decyzji. Rozdział czwarty jest prezentacją badań, które zostały przeprowadzone metodą ankietową adresowaną zarówno do urzędników UG w Grybowie jak też klientów urzędu. Podsumowując część badawczą pracy można powiedzieć, że postawione hipotezy badawcze się potwierdziły. Kiedy urzędnicy przestrzegają ustalonych w ustawach i rozporządzeniach oraz regulaminie i procedurach prawnych UG w Grybowie zapisów to klienci będą zadowoleni. W UG w Grybowie około 65% badanych klientów stwierdziło, że urzędnicy tego urzędu nie przestrzegają ustawowych terminów podczas załatwiania spraw. Takie sytuacje powodują niezadowolenie klientów.pllicencja niewyłącznasamorząd terytorialnykompetencje pracowniczesamorządnośćkwalifikacje zawodowepodejmowanie decyzjiFunkcjonowanie urzędników samorządu terytorialnego na przykładzie Urzędu Gminy GrybówThe functioning of local government officials on the example of Commune GrybówmasterThesis2014-01-03