Rutkowski, MarekŻelazko, Iwona2013-11-252013-11-252010-07-19http://hdl.handle.net/11199/1730Celem pracy było pozyskanie informacji na temat lojalności konsumentów wody mineralnej marki „Piwniczanka”. W pracy przyjęto następujące hipotezy: H1: W przypadku osób w wieku 65 lat i więcej powtarzalność nabywania dóbr marki Piwniczanka jest częściej efektem przyzwyczajenia, niż lojalnościowego przywiązania do marki. H2: Mała wiedza na temat rynku wody mineralnej (szczególnie podmiotów pochodzących z innych regionów Polski) sprawia, że konsumenci nabywają wodę mineralną Piwniczanka będącą marką regionalną. H3: Większość konsumentów nabywa wodę mineralną Piwniczanka, gdyż jest to marka pochodząca z regionu. H4: Większość konsumentów lojalnych wobec marki Piwniczanka nabywa jeden rodzaj wody mineralnej z jej oferty. H5: Większość konsumentów prezentuje lojalność podzielną bądź multilojalność. H6: Większy odsetek mieszkańców wsi wykazuje lojalność wobec marki Piwniczanka, niż mieszkańców miast. H7: Większość konsumentów zrezygnowałaby z nabywania produktów marki Piwniczanka, gdyby oferta konkurencji była dla nich korzystniejsza. H8: Większość konsumentów wody mineralnej Piwniczanka nie rekomenduje marki rodzinie/znajomym. H9: Większość konsumentów częściej nabywałaby produkty marki Piwniczanka, gdyby oferta marki uległa rozszerzeniu. W celu weryfikacji hipotez wykorzystano zarówno wtórne, jak i pierwotne źródła informacji. W ramach wtórnych źródeł wykorzystano literaturę zwartą i czasopiśmienniczą oraz materiały źródłowe, np. raporty GUS, internetowe strony branżowe, stronę internetową marki Piwniczanka, raporty dotyczące wartości marek wód mineralnych. Ponadto autor zastosował bezpośrednie techniki badań: zrealizowano badania ankietowe z wykorzystaniem techniki ankiety bezpośredniej. Badania własne przeprowadzone zostały w dniach 24 maja -16 czerwca 2010. Według większości badanych konsumentów zmiany w ofercie Piwniczanki nie są potrzebne. Można stwierdzić, że prawdopodobnie modyfikacje w ofercie marki w ogóle nie wpłynęłyby na zmianę zachowań nabywczych konsumentów z tej grupy. Wyniki badań własnych są więc niewystarczające do jednoznacznego zweryfikowania analizowanego założenia.plopen accesslicencja niewyłącznakonsumentlojalność klientarozwój lokalnymarka produktuprzewaga konkurencyjnaLojalni klienci wody mineralnej Piwniczanka jako składnik kapitału markiLoyal Customers of „Piwniczanka” Mineral Water as an Element of Branch CapitalbachelorThesis2013-11-25