Bulzak, AndrzejJamka, Dariusz2013-11-102013-11-102011-05-29http://hdl.handle.net/11199/1412Celem pracy jest wykazanie wpływu, jaki wywiera stres na zachowania pracowników w organizacji, z uwzględnieniem postrzegania stresu przez samych pracowników oraz wybieranych technik walki z nim. W pracy postawiono następujące hipotezy: 1) Stres w miejscu pracy wpływa negatywnie na zachowania pracownicze, ponieważ utrudnia wykonywanie obowiązków i współpracę między pracownikami. 2) Pracownicy postrzegają stres jako zagrożenie, gdyż posiadają wiedzę o jego negatywnych skutkach dla organizmu. 3) Pracownicy wybierając metody walki ze stresem kierują się własną wiedzą i uznaniem, gdyż brak jest wsparcia organizacji w tym kierunku. Zastosowano ankietę jako technikę badawczą. W badaniu udział wzięło 84 osoby. Ankietowani wywodzili się spośród studentów zaocznych Wyższej Szkoły Biznesu Wydział Zamiejscowy w Tarnowie (grupa studentów zaocznych została wybrana z powodu większych różnic wiekowych w porównaniu do studentów studiów dziennych oraz z powodu doświadczeń zawodowych) oraz wśród pracowników zakładów pracy w Tarnowie – Mościcach. Przeprowadzone badania dowodzą, że stres jest postrzegany jednoznacznie negatywnie i źle wpływa na współpracę pomiędzy pracownikami, utrudnia komunikację i wywołuje konflikty, powodując niższą wydajność i chęć unikania pracy.pllicencja niewyłącznastreswypalenie zawodowepraca w stresieczłowiek a pracakultura organizacyjnaWpływ stresu na zachowania pracownikówEffects of stress on employee behaviourbachelorThesis2013-11-09