Bulzak, AndrzejŚpiewak Anna2014-02-012014-02-012006http://hdl.handle.net/11199/5117Motywowanie pracowników ma podstawowy wpływ na intensywność i trwałość wysiłków zmierzających do osiągnięcia celów firmy. Im motywacja jest silniejsza, tym większe zaangażowanie pracowników do realizacji postawionych mu zadań. Celem niniejszej pracy jest ukazanie możliwości skutecznego motywowania pracowników przedsiębiorstwa poprzez zastosowanie płacowego czynnika motywacyjnego, a także zdiagnozowanie, jak czynnik ten postrzegany jest przez pracowników Banku Komercyjnego i czy rzeczywiście jego rola w zwiększeniu aktywności sprzedawców jest istotna. W pracy omówiono rolę motywacji w procesie zarządzania, przedstawiono pojęcie motywacji i motywowania, wybrane teorie motywacji a także warunki skutecznego motywowania personelu. Zaprezentowano charakterystykę instrumentów pobudzania motywacji z naciskiem na płacę będącą dominującym elementem oddziaływania motywacyjnego a także na wpływ tych instrumentów na podniesienie efektywności pracy pracowników. Przedstawiono zasady motywowania pracowników Banku Komercyjnego za pomocą wynagrodzenia i wszystkich jego składników. Opisano podstawowe zasady tworzenia i budowę kwestionariusza ankiety oraz przedstawiono analizę ilościową i jakościową uzyskanych wyników.pllicencja niewyłącznazarządzanie zasobami ludzkimimotywowaniepłacowe instrumenty motywacjipłacaefektywność pracyRola płacowego czynnika motywacyjnego w podniesieniu efektywności pracy pracowników na przykładzie Banku KomercyjnegoThe role of pay as a motivational factor in raising the effectiveness of employees on the example of Commercial Bank.masterThesis