Jasieński, MichałStelmasińska Patrycja2014-01-292014-01-292005http://hdl.handle.net/11199/4954Dokonano analizy marketingu terytorialnego, na przykładzie Gmin Dobra i Słopnice. Przedstawiona została orientacja marketingowa gmin oraz propozycje promocji miejscowości, w celu poprawienia ich wizerunku, jako wsi turystycznych. Niniejsza praca zawiera oferty agroturystyczne oraz możliwości, jakie może wykorzystać lokalne społeczeństwo na finansowanie tej dziedziny działalności pozarolniczej. Przeprowadzona analiza SWOT dla Gminy Dobra i Słopnice wykazała, że miejscowości mają duży potencjał kulturowy i przyrodniczy. Możliwości te powinny być jednak we właściwy sposób wykorzystane, aby przyczynić się do rozwoju regionu. Wymagana jest większa uwaga ze strony samorządów terytorialnych gmin, które zachęciłyby lokalne społeczeństwo do korzystania ze środków finansowych Unii Europejskiej, z programu SAPARD oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Przedstawiono również sześć etapów wdrożenia strategii marketingowej w Gminie Dobra i Słopnice, które mogą się przyczynić do ich rozwoju, jako miejscowości wypoczynkowych.pllicencja niewyłącznamarketingsamorząd terytorialnygmina Dobra i Słopnicekultura społecznaśrodowisko przyrodniczeagroturystykamarketing terytorialnyUwarunkowania ekonomiczne i społeczne w Rejonie Badawczym Ekologii Człowieka "Mogielica"; Marketing terytorialny na przykładzie Gmin Dobra i SłopnicemasterThesis