Czarnecki, PiotrŚledź, Agnieszka2015-01-132015-01-132007http://hdl.handle.net/11199/8512Celem pracy jest przybliżenie tematyki zarządzania jakością, a zwłaszcza trybu i zasad wdrażania oraz scharakteryzowanie wpływu zarządzania jakością na podniesienie konkurencyjności firmy, produktu i usługi, a także poprawy wizerunku firmy, uporządkowania wewnętrznych procesów i organizacji firmy, tworzenia kultury pracy, podniesienia świadomości kierownictwa i załogi oraz możliwości wejścia na rynek Unii Europejskiej, na przykładzie podstawowych spółek kolejowych, tj.: PKP S.A oraz PLK S.A. W pierwszym rozdziale pracy została przedstawiona charakterystyka zarządzania jakością, uwzględniając koncepcje zarządzania i procesy zarządzania jakością. Drugi rozdział został poświęcony normalizacji i organizacji zarządzania jakością. W trzecim rozdziale zaprezentowano standardy ISO w zarządzaniu jakością. W czwartym rozdziale scharakteryzowano metodykę wdrażania systemu zarządzania jakością w PKP S.A.. Natomiast w piątym rozdziale przedstawiono projekt wdrożenia zintegrowanego systemu zarządzania jakością w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.pllicencja niewyłącznajakośćsystem zarządzania jakościąnormy ISOnormalizacjaPKP S.A.Zarządzanie jakością w wybranych spółkach akcyjnych Grupy PKPmasterThesis