Malska OlgaCzarnecki, Piotr2014-03-252014-03-252008http://hdl.handle.net/11199/7225Coraz więcej podmiotów gospodarczych funkcjonuje jako „transnarodowe” przedsiębiorstwa w warunkach globalnej konkurencji. Stają one przed koniecznością dostosowania strategii do dynamicznych i zmiennych warunków działania. Strategia działalności takich transnarodowych przedsiębiorstw również musi mieć charakter globalny zarówno w stosunku do techniki i finansów, produktów i rynków zbytu, jak i wobec informatyki i ludzi. Studia nad strategią firmy są poszukiwaniem odpowiedzi na fundamentalne, z punktu widzenia jej istnienia pytania o przyczyny i uwarunkowania sukcesów i porażek organizacyjnych. Odpowiednio skonstruowana strategia ma pozwolić firmie zająć i utrzymać pozycję lidera w warunkach silnych presji konkurencyjnych. Strategia nie powstaje i nie jest realizowana w próżni. Organizacje, w szczególności te o globalnym zasięgu działania, funkcjonują w złożonym i dynamicznym środowisku, od którego są zależne. W otoczeniu organizacji zachodzą procesy, do których firma musi się przystosowywać wykorzystując pojawiające się szanse lub minimalizując szkodliwość zagrożeń. O skuteczności tych działań decyduje potencjał konkurencyjny firmy, rozumiany, jako zasoby i umiejętności, które stanowią o siłach i słabościach firmy na rynku. Tak, więc strategia jest pochodną warunków tworzonych przez otoczenie rynkowe oraz potencjału strategicznego firmy. Celem niniejszej pracy było zastosowanie metod analizy strategicznej w celu zdiagnozowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na przykładzie grupy biznesowej Alcan Packaging.pllicencja niewyłącznazarządzanie strategicznestrategia przedsiębiorstwaanaliza strategicznagrupa biznesowa Alcan Packagingprodukty Alcan Packaginganaliza strategiczna Alcan Inc. Business Group – Packagingrynek opakowań w UKAnaliza pozycji strategicznej firmy Alcan Packaging na rynku opakowań w UKAlcan Packaging – analyse of strategic position on the UK packaging marketmasterThesis