Wołowiec, TomaszŁopatka Emilia2014-01-222014-01-222005http://hdl.handle.net/11199/4506Leasing jest coraz częściej spotykanym zjawiskiem w Polsce i zyskuje coraz większą popularność polskich naszych przedsiębiorstw. Dzieje się tak dlatego, że jest on jednym z nowszych źródeł pozyskiwania kapitału, bez którego firma nie mogłaby rozszerzać swojej działalności. Spopularyzowanie leasingu w naszej przekształcającej się gospodarce jest niezmiernie ważne, gdyż przyczynia się on do dokonania przewartościowania w dotychczasowym podejściu podmiotów gospodarczych do problematyki znajdowania źródeł kapitału. Rozwój leasingu i jego form zdecydował o tym, że stał się on metodą finansowania i kredytowania inwestycji dla małych i średnich przedsiębiorstw. Coraz częściej na naszym rynku pojawiają się takie firmy leasingowe, które świadcząc swoje usługi, przynoszą korzyści zarówno sobie /zyski z działalności/ jak i innym firmom korzystającym z ich działalności. Co więcej, leasing jako nowe źródło kapitału rozwija się coraz bardziej i mógłby stać się prawdziwą „lokomotywą” działalności firmy. Przedsiębiorczości potrzebne są jednak, w systemie polityki ekonomicznej, pewne zmiany zarówno od strony prawnej jak i ekonomicznej. W związku wysokimi nakładami inwestycyjnymi, niezbędnymi dla uruchomienia produkcji, oraz niesłychanie szybką w warunkach rewolucji naukowo-technicznej moralną amortyzacją środków trwałych leasing zyskuje coraz więcej zwolenników. Celem pracy jest ukazanie roli i znaczenia leasingu jako alternatywnej formy pozyskiwania kapitału, oraz określenie jego wpływu na finansowanie kapitału przedsiębiorstwa, który potrzebny jest firmie na dalszy rozwój.pllicencja niewyłącznaleasingdziałalność firmystruktura kapitału firmyrentownośćleasing w polskich przedsiębiorstwachfinansowanie przez leasingRodzaje i formy leasingu w praktyce gospodarczejmasterThesis