Skomorowski, MarekRaszczyński Robert2014-02-022014-02-022006http://hdl.handle.net/11199/5160Celem niniejszej pracy jest przedstawienie symulacyjnych gier kierowniczych, a w szczególności zasad ich budowy, funkcjonowania oraz efektywności w procesie dydaktyki oraz zaprezentowanie autorskiej gry symulacyjnej zatytułowanej e-Line Manager. Rozdział pierwszy porusza problematykę symulacji. W rozdziale tym zaprezentowane zostały definicje pojęcia “symulacja” przedstawiane przez różnych znawców przedmiotu, definicje oraz etapy budowy modelu symulacyjnego, metody stosowane w symulacjach oraz zaprezentowany został przebieg symulacji. Rozdział drugi opisuje charakterystykę gier symulacyjnych i ich wykorzystanie w procesie dydaktyki. We wstępie tego rozdziału zostały zaprezentowane definicje gry, a następnie definicje gry symulacyjnej. Zostały również przedstawione zasady i etapy budowy symulacyjnych gier kierowniczych. Następnie, zaprezentowane zostały efekty wykorzystania gier kierowniczych w kształceniu obecnej jak i przyszłej kadry kierowniczej poparte badaniami różnych autorów, przeprowadzonymi zarówno w Polsce, jak i na świecie.Ostatni rozdział poświęcony jest analizie gry kierowniczej e-Line Manager. Zostały w nim przedstawione zasady funkcjonowania poszczególnych modułów wchodzących w skład gry oraz wykorzystana technologia.pllicencja niewyłącznasymulacja w działalności przedsiębiorstwsymulacyjne gry kierowniczee-Line Managergry symulacyjnemetody stosowane w symulacjiSymulacyjne gry kierownicze. Projekt i implementacja gry decyzyjnej e-Line ManagerManagement games. Design and implementation of 'e-Line Manager'masterThesis