Wiktor, JanWolańska Anna2017-06-292017-06-292008http://hdl.handle.net/11199/10024Celem niniejszej pracy jest przedstawienie marketingowej strategii funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie firmy ABM SOLID. S.A. w Tarnowie. W niniejszej pracy przyjęto trzy hipotezy badawcze: 1. Strategia w przedsiębiorstwie ABM SOLID. S.A. ma charakter aktywny, rozwojowy. 2. Strategia opiera się na właściwym zestawie narzędzi jej realizacji (marketing – mix). 3. Kształt strategii i narzędzi jej realizacji w istotny, pozytywny sposób określa kierunki rozwoju firmy. Hipotezy te zostaną zweryfikowane poprzez szczegółową analizę przykładów praktycznych, studium literatury i licznych źródeł wtórnych. Praca zawiera cztery rozdziały i zakończenie: Rozdział pierwszy poświęcony jest istocie oraz znaczeniu strategii marketingowej. Rozdział drugi w całości oparty jest o proces tworzenia strategii marketingowej. Rozdział trzeci skupia się na narzędziach realizacji strategii marketingowej. Rozdział czwarty w całości poświęcony jest identyfikacji oraz ocenie strategii marketingowej przez firmę ABM SOLID S.A. w Tarnowie. Rozdział ten przedstawia powstanie oraz rozwój przedsiębiorstwa, zakres działalności spółki oraz jej Grupy Kapitałowej. W pracy do opracowania części teoretycznej skupiono się na analizie źródeł literatury zwartej (książkowej), czasopism branżowych i biznesowych na temat obecnej sytuacji sektora budowlanego w Polsce, oraz samodzielnej pracy w oparciu o materiały dostępne w bibliotece. W części praktycznej (empirycznej) wykorzystano takie metody jak wywiad bezpośredni z osobami odpowiedzialnymi za marketing w firmie ABM SOLID S.A. w Tarnowie oraz analiza udostępnionych przez firmę materiałów. Wszystkie trzy hipotezy badawcze zostały zweryfikowane pozytywnie.pllicencja niewyłącznastrategia marketingowafirma (przedsiębiorstwo)rodzaje strategii marketingowychwdrażanienarzędzia strategii marketingowychrozwój przedsiębiorstwaMarketingowa strategia funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie firmy ABM SOLID S.A. w TarnowieMarketing strategy of functioning and developing a company based on ABM SOLID S.A. in TarnówmasterThesis