Dołhasz, MagdalenaKarpinskyy Yuriy2014-02-142014-02-142006http://hdl.handle.net/11199/5758Tematem niniejszej pracy jest wykorzystanie i przedstawienie narzędzi i metod zarządzania jakością na przykładzie projektu modernizacji i uzyskania nowej stylistyki tramwaju, który został zrealizowany w przedsiębiorstwie ASTROMAL Sp. z o.o. W pracy ukazano teoretyczne podstawy jakości oraz systemów nią zarządzania, ujętych w ramy ewolucyjne, geograficzne a także teorie najwybitniejszych znawców przedmiotu różnych okresów. Dokonano analizy współczesnych systemów zarządzania jakością, ukazanych porównawczo oraz zaprezentowano cechy systemów oraz najistotniejszych w kontekście pracy metod. Przedstawiono przedsiębiorstwo Astromal Sp. z o.o. , biorąc pod uwagę aspekty rynkowe, organizacyjne, technologiczne, CSR oraz historyczne. Opisano systemy projakościowych funkcjonujące w firmie analizując metody i procedury, przy jednoczesnym zróżnicowaniu ze względu na poszczególne grupy interesariuszy przedsiębiorstwa. Rozdział Zaprezentowano przebieg realizacji projektu modernizacji tramwaju dla MPK Łódź, który ukazuje kolejne etapy w połączeniu z procedurami systemu zarządzania jakością.pllicencja niewyłącznazarządzanie jakościąsystem zarządzania jakościąISOFMEArynek motoryzacyjnySystemy zarządzania jakością na podstawie projektu tramwaju dla MPK "Łódź"Total quality management based on a trolley blueprint ordered MPK „Łódź”masterThesis