Stach, PrzemysławCioch, Monika2014-02-202014-02-202011-09-28http://hdl.handle.net/11199/6063Hipotezą główną w pracy jest stwierdzenie, iż wysoki poziom stresu ma negatywny wpływ na skuteczność wykonywanych zadań. Postawiono następujące pytania badawcze: 1. Czy kobiety częściej niż mężczyźni posiadają wysoki poziom poczucia własnej skuteczności? 2. Czy akceptacja pracownika przez współpracowników ogranicza występowanie stresu? 3. Czy istnieje związek pomiędzy poziomem poczucia własnej skuteczności a aprobatą własnej osoby? 4. Czy u pracowników o wysokim poziomie poczucia własnej skuteczności porażka jest bodźcem motywującym do aktywności? 5. Czy wybór strategii radzenia sobie ze stresem oddziałuje na poziom poczucia własnej skuteczności? 6. Czy posiadanie kontroli nad wykonywanym zadaniem ogranicza występowanie stresu? W pierwszym rozdziale zawarto pojęcie kapitału ludzkiego, omówiono jego rolę w innowacyjnej organizacji. Dodatkowo przedstawiono potrzeby pracownika funkcjonującego w organizacji, a także opisano inwestycje w kapitał ludzki. Rozdział drugi traktuje o opisie poczucia własnej skuteczności. W tym celu wykorzystano koncepcję Alberta Bandury dla scharakteryzowania tego zjawiska. Rozdział czwarty to część empiryczna pracy. Badaniu poddano 70 pracowników firmy handlowej EUROSAN z siedzibą w Dąbrowie Tarnowskiej. Do przeprowadzenia badań wykorzystano ankietę. Wyniki badań potwierdziły główną hipotezę przyjętą w pracy. Spostrzeżono, że płeć nie ma wpływu na poziom poczucia własnej skuteczności oraz brak akceptacji pracownika przez współpracowników nie jest przyczyną stresu w pracy. Przede wszystkim wykazano, że poziom poczucia własnej skuteczności ma związek z aprobatą własnej osoby.pllicencja niewyłącznakapitał ludzkirozwój organizacjistresinnowacyjnośćStres a poczucie skuteczności wykonywanych zadań dla rozwoju kapitału ludzkiego organizacjiStress versus sense of efficacy of performed tasks for human capital development within an organizationmasterThesis2014-02-20