Tylikowska, AnnaJaworska, Kinga2014-02-192014-02-192011-09-27http://hdl.handle.net/11199/6028Celem pracy było ukazanie skuteczności reklam wykorzystujących erotyczny wizerunek kobiety w zależności od stopnia jego nasilenia. Grupę badaną stanowiło szesnaście osób w różnych przedziałach wiekowych. Uczestników podzielono ze względu na płeć na osiem kobiet i ośmiu mężczyzn. Informację na temat skuteczności reklam wykorzystujących erotyczny wizerunek kobiety zebrano za pomocą ankiet przygotowanych przez autora opracowania. W pracy zastosowano metodę sondażu diagnostycznego za pomocą kwestionariusza ankiety. Odpowiedzi na pytania badawcze pozwoliły na sformułowanie wniosków. W oparciu o zrealizowane badania stwierdzić można, iż skuteczność wykorzystywania erotycznego wizerunku kobiety w reklamie jest uzależniona od stopnia nasilenia erotyzmu. Niezależnie od wieku czy płci, respondenci uważają, iż posługiwanie się w reklamie motywami erotycznymi przy użyciu kobiety, zdecydowanie wpływa na atrakcyjność oferowanego produktu. Z badań wynika, że nie tylko wśród mężczyzn, ale również wśród kobiet takie reklamy wzbudzają duże zainteresowanie.The aim of this thesis was to show the effectiveness of commercials that use the erotic image of women depending on the level of erotic intensity. There were 16 people of different age that took part in this research. The participants were divided based on their sex: 8 men and 8 women. Information about the effectiveness of commercials using erotic image of women was collected from the survey conveyed by the author of this dissertation. In the thesis I used an opinion poll in the form of a questionnaire. The answers I received led to formulating conclusions. On the basis of my research it can be stated that the effectiveness of using erotic image of a woman in a commercial depends on the level of erotic intensity. Regardless of age or sex, the respondents claim that portraying a woman in connection with erotic motives highly influences the attractiveness of a presented product. The research shows that such commercials arouse huge interest among men as well as women.pllicencja niewyłącznakobietaerotyzmprzekaz reklamowyreklamakonsumentwomaneroticaadvertisement broadcastingcommercialconsumerPsychologiczne oddziaływanie reklam wykorzystujących erotyczny wizerunek kobietyPsychological influence of commercials that use erotic image of a womanbachelorThesis2014-02-19