Tomalska, HalinaSzewczyk, Piotr2013-10-282013-10-282009-12-09http://hdl.handle.net/11199/1211Pracując pod ciągłą presją, nie jest łatwo uniknąć silnych emocji. Są one jednak źródłem wielu cennych informacji, sygnalizują istnienie problemów, które należy rozwiązać. Radzenie sobie w takich sytuacjach nie jest rzeczą prostą. Warto jednak podjąć wysiłek, gdy szukamy sposobu radzenia sobie w niosących wysoki ładunek emocjonalny sytuacjach zawodowych. Pracę podzielono na cztery główne rozdziały , to jest trzy teoretyczne i jeden badawczy. Pierwszy wprowadza trochę historii z nauk o zarządzaniu oraz niezbędnych pojęć, potrzebnych do rozwinięcia dalszych części oraz przejrzystości merytorycznej w całym przekazie. W drugim rozdziale zajęto się cechami profesjonalnego zarządzania ludźmi przez menedżera oraz analizą jego kompetencji i kontaktów z podwładnymi . Trzeci rozdział poszerza i systematyzuje wiedzę o osobowości i jej wpływie na poczucie sukcesu pracowników. Przedstawiono tam też związki emocji, potrzeb i motywacji i ich wpływ na zarządzanie. W ostatniej, czwartej części zamieszczono wyniki badań przeprowadzonych w firmie Povident Polska S.A., ich analizę i wyciągnięte wnioski z weryfikacji hipotez.: 1.Jeżeli kierownik będzie wkładał dużo wysiłków w pomaganie swoim podwładnym, staranie się, by ich praca dawała więcej zadowolenia, to czy zmotywuje to pracowników do większego angażowania się w nią? 2.Jeżeli wysokość pensji, premie i pozostałe metody wynagradzania w firmie nie będą odzwierciedlać wyników podwładnych, to czy może się to negatywnie przełożyć na chęć pracy pracowników i osiągane przez nich wyniki?pllicencja niewyłącznazarządzanie zasobami ludzkimimenedżerosobowość liderakwalifikacje menedżeraprzywódcastyle zarządzaniaEmocje i motywacje w pracy menedżera i ich wpływ na styl zarządzania pracownikamiEmotions and motivations in managers work and their influence for workers management stylebachelorThesis2013-10-28