Wołowiec, TomaszRuśkiewicz, Katarzyna2018-02-272018-02-272010-09-27http://hdl.handle.net/11199/10314Tematem pracy jest „Turystyka motywowana historią – zamki doliny Dunajca jako koncepcja kreacji nowego produktu turystycznego”. Autor próbował znaleźć odpowiedź na kilka zasadniczych pytań dotyczących utworzenia zamkowego szlaku turystycznego biegnącego od Niedzicy i Czorsztyna przez Nowy Sącz aż do Melsztyna. Czy u współczesnego turysty znajdzie się zapotrzebowanie na taki produkt? Czy historia połączona z legendami okraszona zorganizowanymi imprezami na terenach przyzamkowych wzbudzi zainteresowanie turystów? Czy pomysł utworzenia szlaku zamkowego jest dobrym pomysłem czy chybionym? Czy turystyka motywowana historią nie będzie wzbudzała skojarzeń z przedmiotem w szkole. Czy pozostałości po średniowiecznych warowniach wzbudzą zainteresowanie u turystów? Z przeprowadzonych badań jednoznacznie wynika że utworzenie produktu turystycznego jakim byłby szlak turystyczny motywowany historią jest bardzo dobrym pomysłem. Ankietowanym podobały się zaproponowane formy promocji obiektów położonych na szlaku i wykazali duże zainteresowanie odpowiednio podaną historią i legendami. Nie należy jednak zapominać, że stworzenie szlaku turystycznego potrzebuje odpowiedniego oznakowania, promocji, logo oraz spójnej nazwy własnej z którą można by było łatwo i jednoznacznie identyfikować szlak „zamki w dolinie Dunajca”.pllicencja niewyłącznaturystykahistoriaekonomika turystykizamkowy szlak turystycznyprodukt turystycznyTurystyka motywowana historią – zamki doliny Dunajca jako koncepcja kreacji nowego produktu turystycznegoTourism inspired by history- The castles in the Dunajec valley as a concept of creating a new tourist productbachelorThesis2018-02-22