Łyszczarz, HalinaKazimierczuk Natasza2014-01-162014-01-162001http://hdl.handle.net/11199/4155W zarządzaniu organizacjami jedną z podstawowych funkcji jest motywowanie, które bezpośrednio stymuluje i koordynuje zachowania pracownicze skierowane na osiągnięcie określonego celu. W warunkach ciągle zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej sprawy motywacji do pracy nabierają coraz większego znaczenia. Sukces ekonomiczny przedsiębiorstwa w dużej mierze uzależniony jest od sprawności i wydajności pracowników w procesie pracy. Zarządzanie zmierza do tego, aby motywacja wpływała na zwiększenie wydajności pracowników w celu realizacji zamierzeń przedsiębiorstwa. Wynika stąd konieczność starannego tworzenia systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwach, które byłyby dostosowane do indywidualnych potrzeb, wartości i aspiracji pracowników, a tym samym przyczyniały się do podnoszenia poziomu efektywności pracy. Motywację można kształtować poprzez różne wartości i cele, jakie każdy pracownik chce osiągnąć w pracy i których osiągnięcie uważa za możliwe. Świat tych wartości jest bogaty i złożony, toteż efektywne motywowanie zależy od trafnej antycypacji indywidualnych wartości pracownika, które wpływają na jego zachowanie. Aby móc antycypować zachowanie pracownika potrzebne są informacje o podstawach zachowania oraz o czynnikach, które determinują określoną postawę. Celem pracy jest pokazanie jakie czynniki motywacyjne i w jakim stopniu wpływają na zachowania pracowników w procesie pracy. Praca przedstawia czynniki, które mają priorytetowe znaczenie w motywowaniu ludzi do pracy na przykładzie "Goodrich Krosno" Spółka z o.o. Dokonano identyfikacji motywacji jako podfunkcji zarządzania zasobami ludzkimi, wyjaśniono jej istotę i motywowanie do pracy oraz przedstawiono ogólne modele motywacji. Zobrazowano teorie motywacji, które próbują objaśnić powstanie, ukierunkowanie, siłę i czas trwania określonego sposobu zachowania się za pomocą odpowiednich motywów oraz zawarto klasyfikację instrumentów motywacji. Przedstawiono i scharakteryzowano finansowe i pozafinansowe instrumenty motywowania, dokonano charakterystyki badanego przedsiębiorstwa oraz dokonano analizy wyników przeprowadzonych badań ankietowych.pllicencja niewyłącznazarządzaniezarządzanie zasobami ludzkimimotywowaniefinansowe instrumenty motywacjipozafinansowe instrumenty motywacjisystem motywacyjnyFinansowe i pozafinansowe instrumenty motywacji do pracy na przykładzie "Goodrich Krosno" Spółka z o.o.masterThesis