Czarnecki, PiotrTkaczyk, Piotr2013-10-302013-10-302010-01-11http://hdl.handle.net/11199/1257Celem pracy jest identyfikacja strategiczna firmy, opracowanie zaleceń do dalszego tempa i wzrostu na polskim rynku, co jest warunkiem opracowania efektywnej i realnej strategii. Na ogólny zakres pracy składają się trzy główne części. Pierwsza, teoretyczna wyjaśnia podstawowe zagadnienia związane ze strategią. Opisane są jej cele, metody oraz jej rola w przedsiębiorstwie. Druga część, diagnostyczna zawiera analizę diagnostyczną i strategiczną przedsiębiorstwa. Do sporządzenia analizy diagnostycznej wykorzystano głównie sprawozdania i raporty finansowe otrzymywane od firmy, co umożliwiło opisać kondycję finansową przedsiębiorstwa. Trzecia część, prognostyczna opisuje misję i wizję firmy Winkhaus Polska Beteiligungs sp. z o.o., formułuje cele i zadania przedsiębiorstwa oraz uwarunkowania i możliwości ich realizacji. W części tej zawarto różne metody w celu sformułowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa, czyli model Portera, macierz BCG oraz najważniejsza dla firmy analiza SWOT. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że przedsiębiorstwo znajduje się w dobrej kondycji finansowej i posiada płynność finansową. Z przeprowadzonej prognozy przychodów wynika, że w przyszłości przychody ze sprzedaży w firmie będą wzrastać. Wyniki analiz potwierdziły tezę, że Winkhaus oferuje produkty o wysokiej jakości po nie najwyższych cenach. Największe znaczenie dla działalności firmy ma poziom cen oraz technologia, jaką stosuje. Czynnikami mającymi mniejsze znaczenie jest udział w rynku.pllicencja niewyłącznazarządzanie strategiczneanaliza strategicznaotoczenie przedsiębiorstwapotencjał strategiczny przedsiębiorstwaanaliza SWOTStrategia rozwoju przedsiębiorstwa Winkhaus Polska BeteiligungsDevelopment strategy of Winkhaus Polska BeteiligungsmasterThesis2013-10-30