Łyszczarz, HalinaKulpa Anna2014-02-102014-02-102006http://hdl.handle.net/11199/5466Jednym z głównych narzędzi kreowania wizerunku przedsiębiorstwa jest public relations, który jako uczestnik profilowania rynkowego organizacji, ukazuje firmę w świetle jej szczególnych kompetencji, poziomu technologii, cech produktów i usług, stanu badań i rozwoju, identyfikacji pracowników z firmą. Prezentując indywidualny charakter, podmiot gospodarczy definiuje swoją wartość, eksponuje miejsce i pozycję na rynku, a także motywuje pracowników do realizacji wyznaczonych celów i obranej misji. Działania public relations wdrażane są przez kilka lat, lecz rezultaty jego efektów są znaczące z perspektywy kształtowania pozytywnego wizerunku firmy. Celem niniejszej pracy, poświęconej kształtowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa z wykorzystaniem narzędzi public relations, jest ukazanie znaczenia, a wręcz konieczności przeprowadzania takich działań na rynku. W pracy zdefiniowano pojęcie wizerunku przedsiębiorstwa, wymieniono jego rodzaje, wykazano znaczenie pozytywnego image firmy, jak również przedstawiono proces kreowania wizerunku przez firmę. Scharakteryzowano public relations, jego narzędzia i instrumenty, oraz wskazano współczesne kierunki jego rozwoju. Dokonano także próby oceny poszczególnych instrumentów PR. Przedstawiono stacje benzynowe BP w różnych aspektach - powstania i rozwoju firmy, jej profil działalności, rynek zbytu oraz sytuację konkurencyjną. Szczegółowo omówiono formy umów partnerskich, na podstawie których działa badana firma, a także dokonano niezbędnych analiz, obrazujących obecne położenie i kierunek rozwoju przedsiębiorstwa. Zidentyfikowano proces kreowania wizerunku firmy BP, wykazano instrumenty public relations stosowane przez w/w stację benzynową wraz z charakterystyką ich skuteczności oraz dokonano próby oceny doboru poszczególnych narzędzi public relations w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa.pllicencja niewyłącznawizerunek firmypublic relationsinstrumenty PRkreowanie wizerunku firmypromocjaPublic Relations jako instrument kreowania wizerunku firmy na przykładzie stacji benzynowych BPPublic Relations as an instrument for the campany image creation on the basis of BP petrol stationbachelorThesis