Rawski, MarekWinkowska, Katarzyna2013-11-142013-11-142010-04-26http://hdl.handle.net/11199/1480Celem niniejszej pracy jest dokonanie charakterystyki zjawiska marketingu na rynku politycznym z punktu widzenia jego struktury i teorii, a także praktyki wykorzystywanej podczas realizacji strategii kampanii prezydenckiej w Polsce. Praca składa się z czterech rozdziałów, z których pierwsze trzy zawierają kwestie teoretyczne, natomiast czwarty obejmuje treści empiryczne. Rozdział pierwszy zawiera rozważania na temat istoty zjawiska marketingu w polityce oraz sposobu jego panowania i budowania. Rozdział ten podejmuje zagadnienia koncepcji marketingu oraz możliwości osiąganych wskutek zaczerpnięcia i realizacji metod marketingowych na podłożu politycznym. W rozdziale drugim skoncentrowano się na elementach tworzących marketing polityczny, ich cechach szczególnych oraz technikach realizacji. Przedmiotem rozważań w rozdziale trzecim są marketingowe kampanie wyborcze, wykorzystywane podczas ich realizacji badania rynku politycznego oraz metody i strategie marketingowe, które realizują cele kampanii. Rozdział ostatni skoncentrowany jest na praktycznej części marketingu politycznego, zastosowania jego metod, technik i strategii w polskich wyborach prezydenckich od momentu pierwszych prób przeniesienia marketingu na arenę polityczną w 1990 roku. Istnieje wiele technik marketingu politycznego, ale żaden sztab nie obejdzie się bez śledzenia opinii elektoratu i wyciągania z badań wniosków dla strategii. Specjaliści są zdania, iż pierwszoplanowe znaczenie w przebiegu kampanii ma wizerunek kandydata, który tworzony jest przy pomocy specjalistów na długo przed wyborami. Polityka medialna może jednak poprawić lub osłabić szanse kandydata. Marketing polityczny to nowy sposób, koncepcja w polityce. Jego dyscyplina łączy w sobie dorobek politologii, socjologii, psychologii i marketingu, wprowadzając przede wszystkim do polityki zestaw praktycznych marketingowych narzędzi, ułatwiających skuteczne komunikowanie polityczne i podnoszących efektywność działań.pllicencja niewyłącznamarketing politycznykampania wyborczamarketing-mixpublic relationsstrategia marketingowaMarketing polityczny w teorii i praktyce (wybrane zagadnienia)Political marketing: theory and practice (selected issues)bachelorThesis2013-11-13