Pawłowski, KrzysztofWęgrzyński, TadeuszSidor, MariaKołcz, Bogusław2013-11-072013-11-072009Rola uczelni w rozwijaniu społeczeństwa obywatelskiego : praca zbiorowa. Pod red. J. Dietla i Z. Sapijaszki. Łódź : Wydawnictwo Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości, 2009. - s. 231-245978-83-925649-8-0http://hdl.handle.net/11199/1372W artykule przedstawiono najważniejsze obszary dodatkowej działalności uczelni, która wykraczając poza statutowe ramy próbuje odgrywać rolę inspiratora aktywności studentów i obywateli miasta. Autorzy zaprezentowali kilka istotnych obszarów działań tj. aktywność studentów, imprezy kulturalno – oświatowe, przykładowo wybrane inne inicjatywy na rzecz młodzieży i środowiska lokalnego prowadzone przez WSB-NLU i Akademickie Liceum w Nowym Sączu. Wspomniane w artykule formy aktywności wpływają pośrednio i bezpośrednio na rozwój społeczeństwa obywatelskiego, a także inicjując nowe projekty, wywierają ważny wpływ nie tylko na rozwój uczelni, ale i całego regionu.The paper presents the most important areas of additional activity of a higher education institution, which going beyond statutory frames tries to be an inspiration for students` and citizens` activity. The authors presented several significant areas of activity i.e. students` activity, cultural-educational events, chosen, as an example, other initiatives for the benefit of young people and local circles implemented by National-Louis University and Academic High School in Nowy Sacz. Mentioned in the paper types of activity directly and indirectly influence the development of civil society and also by initiating new projects they influence not only the development of higher institutions but also of the whole region.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaspołeczeństwo obywatelskiewyższe szkoły biznesusądeczanieNowy Sączaktywność studenckaspołeczności lokalneszkolnictwo średnieMiasteczko MultimedialneRola uczelni w mieście niemetropolitarnym w rozwijaniu inicjatyw i aktywności obywatelskiejHigher education institution in a non-metropolitan city and its role in the development of initiatives and civil activitybookPart