Piekarz, HalinaPołomska, Elżbieta2014-02-082014-02-082012-01-24http://hdl.handle.net/11199/5358Odpowiednio skonstruowany system motywacyjny przynosi korzyści nie tylko firmie, ale także pracownikom. Nie ma idealnych systemów, a każda firma ustala go sobie sama, mając na względzie swoją misję, strategię i branże, w której działa. Jednak najważniejszym kryterium pozostają i tak ludzie pracujący w firmie. Poznając ich zachowania i nawyki, kierownicy uczestniczący w budowie systemu motywacyjnego, dopasowują ten system do poszczególnych pracowników, posługując się odpowiednimi bodźcami i technikami motywacyjnymi. Teoretyczna część niniejszej pracy ukazuje, w jaki sposób i z jakich elementów składa się system motywacyjny. Część badawczą stanowi analiza realnego systemu motywacyjnego występującego w firmie PHU „Wiśniowski”, którego skuteczność poddano opinii pracowników. Badania przeprowadzono w firmie na grupie pracowników zarówno biurowych, jak i fizycznych za pomocą ankiety, w której starano się poznać ich opinię na temat systemu motywacyjnego i samej pracy. Na tej podstawie wysunięto wnioski, że zdecydowana większość pracowników jest zadowolona ze swojej pracy i działań systemu motywacyjnego. Stwierdzono także, że firma dba o swoich pracowników, zapewniając im możliwość rozwoju zawodowego i pakiet szkoleń, a także przyznając roczne premie za osiągnięcia i różne dodatki do wynagrodzenia.Properly constructed incentive system is beneficial not only for companies but also for employees. There is no perfect system, and each company sets it itself, having regard to its mission, strategy and industries in which it operates. But the most important criterion are the people who work in the company. Learning about their behavior and habits, managers, who are participating in the construction of the incentive system, are adapting it to individual employees, using appropriate stimuli and motivational techniques. The theoretical part of this work shows how and why the system is composed of elements of motivation. Part of the research is the analysis of real incentive appearing in the company PHU "Wiśniowski" which effectiveness was probed by opinion of staff. The study was conducted in the company of a group of office workers as well as manual laborers, and through questionnaires, which sought to know their opinion on the incentive system and the work itself. On this basis, there had been deductions that the vast majority of workers are happy with their work and activities of the incentive system. It was also found that the company cares about its employees by providing them with an opportunity for professional development and training package as well as granting annual bonuses for achievement and various additives to salary.pllicencja niewyłącznasystem motywacyjnyzarządzanie zasobami ludzkimiFPHU Wiśniowskimotywacjaczynniki motywacyjneocenawynagrodzeniaincentive systemhuman resource managementmotivationincentive factorsraitingsalariesOcena systemu motywacyjnego na przykładzie - Firmy Produkcyjno Handlowo Usługowej WiśniowskiIncentive system grade on the example - of company PHU WiśniowskimasterThesis2014-02-08