Wołowiec, TomaszChmura, Łukasz2015-01-132015-01-132008http://hdl.handle.net/11199/8406Postawiona w pracy hipoteza badawcza zakłada, iż właściwie realizowany proces controllingu redukuje koszty pośrednie i bezpośrednie hotelu oraz podnosi jakość świadczonych usług. Praca zawiera cztery rozdziały i zakończenie. Rozdział pierwszy charakteryzuje rynek hotelarski, jego historię, rodzaje obiektów hotelarskich oraz przedstawia dane statystyczne dotyczące krajowego i światowego rynku hotelarskiego. Rozdział drugi opisuję controlling, jego funkcje i rolę zarządzaniu hotelem oraz najczęściej stosowane narzędzia. Rozdział trzeci poświęcony jest miernikom i wskaźnikom stosowanym w hotelarstwie, opisuje ich konstrukcję, wskazuje zastosowania oraz to w jaki sposób obrazują sytuację kosztową i przychodową w hotelu. Rozdział czwarty poświęcony został benchmarkowi, planowaniu i wyznaczaniu celów na podstawie wskaźników oraz kontroli efektów podejmowanych działań. W pracy wykorzystano dostępną literaturę przedmiotu, artykuły naukowe oraz materiały wewnętrzne autora.pllicencja niewyłącznahotelarstwoprodukt turystycznycontrollingbenchmarkingControlling jako narzędzie skutecznego zarządzania hotelemControlling as a tool of an effective hotel managementmasterThesis