Potoczek, NataliaGrzelak, Aleksandra2013-11-122013-11-122010-03-31http://hdl.handle.net/11199/1436Powszechnie uważa się, że nauczycielom bez względu na ich wiek brakuje motywacji do pracy, zaś stres i przemęczenie to zjawisko nagminne. Coraz więcej nauczycieli skarży się na niskie wynagrodzenie oraz na niezadowalające warunki pracy. Wielu cierpi na syndrom wypalenia zawodowego lub na zły stan zdrowia spowodowany pracą zawodową. W pracy postawiono jedną hipotezę główną i pięć hipotez szczegółowych. Hipoteza główna zakładała, że w badanej szkole istnieje satysfakcja zawodowa nauczycieli w stopniu zadowalającym. Postawiony wcześniej cel badań został osiągnięty, przybliżono znaczenie pojęcia satysfakcji zawodowej, zwrócono uwagę na istotę tego aspektu oraz dokonano pomiaru zadowolenia z pracy w Szkole Podstawowej w Bolkowie. Przedstawione materiały zaciągnięte z bogatej literatury, z rożnych dziedzin nauki: zarządzania, pedagogiki, socjologii, ekonomii i psychologii, pozwoliły na szersze zapoznanie się z aspektem satysfakcji zawodowej. natomiast analiza badań pozwoliła na potwierdzenie wcześniej postawionych hipotez.pllicencja niewyłącznaoświatazarządzanie zasobami ludzkimiwypalenie zawodoweszkolnictwo podstawoweBadanie satysfakcji z pracy nauczyciela w Szkole Podstawowej w BolkowieResearch on Job Satisfaction of Primary School Teachers in BolkówmasterThesis2013-11-12