Poręba, MarcinCiurka, Elżbieta2014-02-202014-02-202011-09-24http://hdl.handle.net/11199/6071Niniejsza praca przedstawia wykorzystanie i efektywność edukacyjnych projektów unijnych, współfinansowanych z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, skierowanych do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Realizację tych projektów przedstawiono na przykładzie szkół średnich, prowadzonych przez Wydział Edukacji, Kultury i Sportu Powiatu Nowosądeckiego. W pracy tej zastosowano analizę danych źródłowych. Materiały z których korzystano to: arkusze ocen uczniów klas III i zestawienia wyników egzaminów maturalnych z roczników 2008/09 i 2009/10. Podczas pisania pracy korzystano z wielu źródeł; pozycji książkowych (dokładny ich opis znajduje się w bibliografii), które dostarczają tylko ogólnych wiadomości na temat polityki edukacyjnej Unii Europejskiej, a także aktów prawnych, dokumentów informacji uzyskanych w Wydziale Edukacji, Kultury i Sportu Powiatu Nowosądeckiego, Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Kochanowskiego w Muszynie oraz Liceum Ogólnokształcącego w Piwnicznej-Zdroju, dzięki którym można było szerzej rozwinąć temat realizacji edukacyjnych projektów unijnych oraz informacji dostępnej w sieci komputerowej Internet. Dzięki programom unijnym takim jak: SOKRATES, Leonardo Da Vinci i Młodzież, działających w dziedzinie edukacji, młodzież ma możliwość wymiany i nawiązywania kontaktów międzynarodowych, przygotowania się do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym państw europejskich oraz przeciwdziałania wszelkim objawom dyskryminacji.pllicencja niewyłącznaedukacjaprojekty Unii Europejskiejfinansowanie zewnętrznepowiat nowosądeckiPolityka edukacyjna i edukacyjne projekty unijne realizowane przez powiat nowosądeckiEducational policy and educational projects of the European Union carried out in Nowy Sacz DistrictmasterThesis2014-02-20