Tomalska, HalinaNoga, Beata2013-10-092013-10-092009-07-21http://hdl.handle.net/11199/889Stres jest bardzo ważnym elementem życia ludzkiego, gdyż towarzyszy zarówno sytuacjom zawodowym jak też rodzinnym i osobistym. Umiejętność rozpoznawania wczesnych symptomów fizjologicznych stresu stanowi ważny składnik samoświadomości. Dlatego starano się analizując najnowszą literaturę przedmiotową wyjaśnić przyczyny i skutki stresu organizacyjnego, jak również przedstawić powody jego występowania oraz sposoby radzenia sobie ze stresem organizacyjnym. W pierwszym rozdziale poruszono problem zarządzania w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu oraz opisano znaczenie kultury organizacyjnej w firmie. Wyjaśniono też podstawowe terminy związane z tematem pracy. Na końcu rozdziału opisano cele i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Drugi rozdział poświęcono problematyce psychospołecznych czynników rzutujących na zarządzanie zasobami ludzkimi przez menedżera. Przede wszystkim podkreślono rangę kompetencji zawodowych menedżerów kierujących pracownikami i spełniających różne funkcje. Rozdział kończy analiza sytuacji konfliktowych i stresogennych w organizacji. Trzeci rozdział, najbardziej szczegółowy, w całości poświęcony jest stresowi organizacyjnemu. W rozdziale występuje pogłębiona analiza źródeł i sytuacji składających się na możliwość rozpoznania stresu organizacyjnego. W rozdziale zaprezentowane zostały współczesne teorie stresu. Czwarty rozdział podejmuje kwestie metodologiczne i dotyczy badań pracowników firmy. Głównym celem badawczym było ustalenie powodów, dla których występuje znaczna rotacja pracowników na pewnych stanowiskach pracy co pozwoliło na zweryfikowanie prawdziwości postawionej hipotezy. Badania zostały przeprowadzone metodą ankietową.pllicencja niewyłącznazarządzanie organizacjązarządzanie zasobami ludzkimistrespraca w stresiePsychospołeczne źródła oraz następstwa stresu organizacyjnegoThe psychosocial sources and after-effects of organizational stressbachelorThesis2013-10-09