Bulzak, AndrzejAugustyn Agnieszka2014-01-182014-01-182003http://hdl.handle.net/11199/4312Zdaniem większości znawców tematu, w obecnej sytuacji tylko przedsiębiorstwa, które potrafią inaczej niż finansowo zachęcić ludzi do wydajnej pracy będą się rozwijać. A oprócz wynagrodzeń do dyspozycji menedżerów jest cały zespół nagród i kar: finansowych i pozafinansowych . Odpowiednio dobrane pozwolą zwiększyć motywację do pracy. Oczywiście, nie ma jednej skutecznej recepty, bo każda sytuacja, grupa ludzi, warunki są inne. Dlatego to menedżer musi sam podjąć decyzję: nagradzać czy karać? Który z czynników przyniesie lepsze efekty? Celem niniejszej pracy jest przedstawienie stosowanych przez przedsiębiorstwa nagród i kar oraz ich znaczenia w procesie motywacyjnym.pllicencja niewyłącznazarządzanie zasobami ludzkimimotywacjamotywowanie pracownikówteoria oczekiwańteoria sprawiedliwościwynagrodzenianagrodakaraśrodki przymususystem motywacyjny w firmieZnaczenie nagrody i kary w procesie motywowania pracowników na podstawie wybranego przedsiębiorstwamasterThesis