Kaczmarek, JarosławPochroń- Król, Magdalena2017-05-222017-05-222012-02-29http://hdl.handle.net/11199/9862Głównym zagadnieniem podjętym w niniejszej pracy jest przedstawienie istoty jakości, ukazanie jej podłoża historycznego i ideowego, omówienie wymagań norm PN-EN ISO 9001:2009, PN-N 18001:2004 i ISO/IEC 27001:2005 oraz udowodnienie na przykładzie Starostwa Powiatowego w Tarnowie celowości wdrażania tego systemu. Starostwo Powiatowe w Tarnowie jest przykładem instytucji publicznej, która opierając się na wymaganiach systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO 9001:2009, systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy według normy PN-N 18001:2004 oraz systemu zarządzanie bezpieczeństwem informacji opierającego się o wytyczne normy ISO/IEC 27001:2005 przeobraziła się w nowocześnie zarządzaną organizację, ukierunkowaną na spełnienie wymagań klienta oraz rozwój społeczności lokalnej. Korzyści związanych z wdrożeniem Zintegrowanego Systemu Zarządzania w Starostwie Powiatowym w Tarnowie jest wiele i można je podzielić na korzyści krótkoterminowe osiągane natychmiast po wdrożeniu systemu oraz długoterminowe osiągane w wyniku prawidłowego działania systemu w perspektywie kilku lat. Uzyskanie przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie certyfikatu jakości ISO podniosło prestiż organizacji w oczach społeczeństwa. Umocniła się rola i wizerunek Urzędu jako instytucji pełniącej służbę publiczną ukierunkowaną na zaspokajanie potrzeb mieszkańców Powiatu Tarnowskiego.pllicencja niewyłącznazintegrowane systemy informatycznezarządzanie jakościąTQMsystem zarządzania jakościązintegrowane systemy zarządzanianormy ISOurząd administracji publicznejAnaliza i ocena przebiegu wdrożenia zintegrowanego systemu zarządzania na przykładzie Starostwa Powiatowego w TarnowieAnalysis and assessment of the implementation process of integrated management as exemplified by the country administrator's office in TarnówbachelorThesis2017-01-09