Tomalska, HalinaKrzyżak, Monika2018-03-142018-03-142010-09-26http://hdl.handle.net/11199/10359Reklama, będąca formą komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem konsumenckim, wykorzystuje mechanizmy oparte na wiedzy z zakresu marketingu, psychologii i socjologii. Obszar badań autorskich w niniejszej pracy obejmuje rozpoznanie wpływu technik stosowanych w reklamie prasowej kosmetyków na postawy konsumenckie. Na drodze badań ankietowych, przeprowadzonych drogą internetową wśród studentek WSB – NLU, wykazano, że odwoływanie się do emocji poprzez stosowanie środków językowych, odpowiedniej kolorystyki i obrazu jest skutecznym narzędziem reklamotwórców, czego badane były w dużej mierze nieświadome. Wyniki badań wykazały, że reklamy wykorzystujące stereotyp kobiety – obiektu seksualnego odbierane są jako bardziej atrakcyjne i wiarygodniejsze od innych. Kres manipulacji, zwłaszcza wykorzystującej oparty na stereotypie płciowym wizerunek kobiety, może położyć wykształcenie konsumenta selektywnego. Jako krytyczny i świadomy swych wymagań uczestnik rynku będzie on zaspokajał swoje rzeczywiste, a nie wyindukowane przez wytwórców, potrzeby.pllicencja niewyłącznamarketingpromocjareklamapotrzebasocjotechnikakomunikacjakonsumpcjastereotypizacjaSocjotechnika oddziaływania reklamy prasowej kosmetyków firmy L'oreal na studentki WSB-NLUSociotechnics for effective impact of press advertising for L’oreal cosmetics Nowy Sącz business school studentsbachelorThesis2018-02-22