Tomalska, HalinaGawlak-Baszczyn, Maria2014-07-112014-07-112011-03-10http://hdl.handle.net/11199/7955Praca obejmuje zespół zagadnień dotyczących doskonalenia zawodowego nauczycieli Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Barcicach i ich poczucia sukcesu. W pracy szczególną uwagę zwrócono na charakterystyczną dla pracy nauczyciela rolę mentora uczniów. Badania zawierają analizę opinii na temat form doskonalenia zawodowego, przeprowadzoną na podstawie kwestionariusza ankiety.Professional training of teachers concerned to experience of progress. This issue amounts a set of topics regarding professional training of teachers concerned to experience of progress for an example of First School and High School in Barcice. The most emphased problem in this issue is a cognitive complexity characteristic for work of teacher as a mentor for pupils. Researched analusis amounts forms of professional training carried In foothold about questionnaire of questionnaire based on researches.pllicencja niewyłącznanauczanienauczycielmentorrozwój zawodowyformy doskonaleniapoczucie sukcesuteachingteachermentorprofessional developmentforms of perfectingsense of progressDoskonalenie zawodowe nauczycieli Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Barcicach w kontekście doświadczania sukcesuProfessional training of teachers First School and High School in Barcice concerned to experience of progressbachelorThesis2014-07-09