Czarnecki, PiotrMalczak Jakub2014-01-112014-01-112005http://hdl.handle.net/11199/3806Alians w całej jego specyfice wszedł we wszystkie dziedziny życia . Bez niego niemożliwe byłoby zdobycie rynku , umocnienie pozycji i osiągnięcie niezwykle pożądanej przewagi konkurencyjnej. To również bez niego nie było by możliwe pokonanie hitlerowskich Niemiec i zakończenie wojny. Stając przed ogromnymi wyzwaniami ludzie zdolni są do wszystkiego. Stawiając dobro całości , zdolni są do ustępstw niekoniecznie dla nich korzystnych, wiedząc jednak że wkrótce przyniesie im to niewymierne korzyści. Ciągle postępująca globalizacja wiążąca się nie oderwanie z ujednoliceniem procedur i postępowań w dziedzinie handlu i polityki w dużym stopniu skłania przedsiębiorstwa i również pomaga im w nawiązywaniu umów zwanych aliansami. Brak granic zarówno celnych jak i politycznych zachęca wiele firm do rozszerzania swoich wpływów. Obniżenie bezrobocia, rozwój technologiczny i naukowy to tylko część płynących za aliansami korzyści. Zauważalne przez ostanie kilkanaście lat zainteresowanie polskimi przedsiębiorstwami oraz chęć nawiązania z nimi współpracy daje niesamowite pole do popisu aliansom strategicznym. Możliwe dzięki nim obniżanie kosztów, zwalczanie barier i wrogów, daje polskim firmom nieosiągalne kiedyś możliwości rozwoju. Narzędzie jakim jest alians bardzo często prowadzi do poprawy wizerunku firmy oraz jej funkcjonowania, niemniej jednak złe nim zarządzanie może przynieść odwrotne efekty. Niezwykle ważne jest zatem nauczenie lub uświadomienie menadżerom jak prowadzić i jak zawierać alianse. Celem niniejszej pracy jest analiza i ocena przebiegu aliansu strategicznego firm Budimex S.A. z hiszpańskim koncernem Ferrovial i przedstawienie owego aliansu jako skutecznej formy współpracy między firmami.pllicencja niewyłącznawspółpraca i integracja firmglobalizacjafuzjeprzejęciakonsorcjumholdingspółdzielniejoint-venturesalians strategicznyzarządzanie strategiczneGrupa Budimex S.A.Ferrovial S.A.Alians strategiczny jako forma współpracy między firmami na przykładzie Grupy Budimex S.A. i Grupy Ferrovial S.A.masterThesis