Tomalska, HalinaMężyk Joanna2014-02-242014-02-242007http://hdl.handle.net/11199/6262Współczesne firmy chcąc osiągać zyski zmuszone są do zdobywania przewagi konkurencyjnej w praktycznie wszystkich dziedzinach swego działania. Dotyczy to zarówno otoczenia zewnętrznego jak i wewnętrznego organizacji. Co za tym idzie, sposoby zarządzania przedsiębiorstwami, także tymi z sektora MSP ( Małych i Średnich Przedsiębiorstw), są cały czas udoskonalane. Powstaje również wiele nowych technik, które umiejętnie wykorzystane pozwalają na maksymalizację wydajności firm oraz efektywności pracowników. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie jednej z najnowszych technik perswazji, jaką jest - NLP ( Neuro-Lingwistyczne Programowanie). NLP jako technika pomagająca zarządzać nowoczesnym przedsiębiorstwem jest w Polsce wciąż mało rozpowszechnione pomimo swych licznych zalet. Możemy jednak zauważyć wzrost zainteresowania tą tematyką wśród menedżerów oraz właścicieli przedsiębiorstw z racji jej wysokiej efektywności oraz możliwości implementacji w zróżnicowanych sytuacjach i środowiskach. Zarówno w środowiskach akademickich jak i wśród praktyków możemy odnaleźć opinie, iż NLP jest swoistą modą. Autorka niniejszej pracy jest przekonana, że rosnąca popularność Neuro-Lingwistycznego Programowania wynika z wartości, jakie ono ze sobą niesie dla biznesu, który chce być nowoczesny, uczciwy, niezawodny i przede wszystkim, efektywny.pllicencja niewyłącznazarządzanie zasobami ludzkimidecydowanie i decyzjedelegowanie uprawnień decyzyjnychdecyzje menedżerówmała firmapsychologia poznawczaNeuro - Lingwistyczne Programowanie (NLP) w procesie decyzyjnymZastosowanie NLP w zarządzaniu małą firmąNLP in small company managementmasterThesis