Sidor, MariaŚmierciak, Sabina2014-02-012014-02-012014-01-04http://hdl.handle.net/11199/5090Niniejsza praca prezentuje rozważania dotyczące kwestii związanych z motywowaniem i kształtowaniem wysokiego poziomu zaangażowania w pracę oparte o różnorodną literaturę z zakresu zarządzania, a także wyniki badań empirycznych systemu motywowania i oceniania w Banku Spółdzielczym w Starym Sączu. Najważniejszym aspektem poznawczym pracy jest szczegółowa analiza czynników determinujących zaangażowanie w pracę oraz określenie podstawowych elementów skutecznego systemu motywacyjnego. Analizując zebrany materiał badawczy można stwierdzić, że struktura systemu motywacyjnego Banku Spółdzielczego w Starym Sączu powoduje wysokie zaangażowanie w pracę pracowników oraz wysoki stopień zadowolenia z pracy. Badania wykazały, że w celu poprawy efektywności systemu motywowania zarządzający placówką powinni w większym stopniu uwzględniać indywidualne potrzeby i preferencje pracowników. Warto poprawić komunikację zarządu banku z pracownikami, zwłaszcza w sferze dotyczącej systemu wynagradzania. Badania przedstawione w pracy zostały przeprowadzone za pomocą dwóch rodzajów kwestionariuszy ankietowych wśród pracowników i członków Zarządu Banku Spółdzielczego w Starym Sączu. Analiza wyników badań przyczyniła się do weryfikacji postawionych w pracy hipotez badawczych, które szczegółowo zostały opisane w rozdziale czwartym.This master’s thesis presents a discussion of the issues related to motivating and modeling a high level of work engagement based on the diverse management literature, as well as the results of empirical research on the motivation and evaluation system used in Bank Spółdzielczy in Stary Sącz. The most important cognitive aspect of this thesis is a detailed overview of the factors determining commitment to work and to identify key elements of the effective motivation system. Analyzing the collected research material can be concluded that the structure of the motivation system used in Bank Spółdzielczy in Stary Sącz causes high work commitment of employees and a high degree of job satisfaction. Studies have shown that in order to improve the efficiency of motivating system, managers should pay more attention to individual needs and preferences of employees. The Management Board’s communication with employees should be improved, particularly in the area relating to the remuneration system. The research presented in the thesis was conducted among employees and managers of Bank Spółdzielczy in Stary Sącz using two types of questionnaires. Analysis of the survey resulted contributed to put in work of investigative hypotheses verifications, which are described in detail in chapter four.plopen accesslicencja niewyłącznaWIGORmotywowanieocena pracyefektywnośćmotivatingwork evaluationwork efficiencywork engagementsatisfactionzadowoleniezaangażowanieAnaliza efektywności systemu motywacyjnego i oceniania pracowników Banku Spółdzielczego w Starym Sączu w oparciu o metodę WIGORAnalysis of the effectiveness of the incentive and evaluation of employees Cooperative Bank in Stary Sacz based on the method WIGORmasterThesis2014-01-30