Patena, WiktorMrówka, Agnieszka2017-06-212017-06-212010-11-17http://hdl.handle.net/11199/9950Omówione w niniejszej pracy kwestie merytoryczne dotyczą funkcjonowania banków komercyjnym w polskim systemie bankowym, pokazując jednocześnie zależności występujące pomiędzy strukturą banków, ich strategią, a kreowaniem produktów bankowych oraz ich wpływie na kreowanie konkurencyjności banków. Informacje oraz dane do niniejszej analizy zostały pozyskane głównie w placówkach ING Banku Śląskiego S.A. oraz Banku Gospodarki Żywnościowej S.A., zlokalizowanych na terenie Nowego Sącza. Weryfikowanie hipotez zostało przeprowadzone głównie na podstawie danych uzyskanych w wyżej wymienionych placówkach banków, na podstawie danych pochodzących ze źródeł internetowych oraz na podstawie własnych przemyśleń. Celem, a zarazem rezultatem niniejszej pracy było określenie, który z analizowanych banków jest bankiem bardziej przyjaznym klientowi oraz jakie czynniki determinują zachowania klienta, który wybiera produkty konkretnego banku. Ukazano również korzyści jakie uzyskują banki z kreowania określonego asortymentu produktów bankowych. W toku przeprowadzonej analizy merytorycznej oraz empirycznej uzyskano odpowiedzi na sformułowane problemy badawcze, które określiły kształt systemu bankowego w Polsce oraz miejsce banków komercyjnych w tym systemie. Ponadto określone zostały produkty bankowe (ich podział, rodzaje oraz poszczególne fazy cyklu ich życia).pllicencja niewyłącznaklient detalicznyanaliza porównawczaprodukty bankoweAnaliza i porównanie produktów bankowych dla klientów detalicznych na przykładzie Banku Gospodarki Żywnościowej S.A. i ING Bank Śląski S.A.The comparative analysis of bank products for retail clients - a case study of Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. and ING Bank Śląski S.A.bachelorThesis2017-03-14