Czarnecki, PiotrBodziony Marcin2014-01-192014-01-192006http://hdl.handle.net/11199/4349Celem niniejszej pracy jest wykonanie analizy strategicznej sektora paliwowego w Polsce z wykorzystaniem metody pięciu sił M. Portera. Dokonano charakterystyki koncepcji zarządzania strategicznego z uwzględnieniem procesu zarządzania i rodzajów strategii zarządzania. Opisano pojęcie i metody analizy strategicznej - zakres analizy, metody analizy otoczenia i przedsiębiorstwa oraz metody zintegrowane. Przedstawiono historię rynku paliwowego, opisano sektor naftowy, sprzedaż i dystrybucję paliw w Polsce oraz kształtowanie się cen paliw. Dokonano analizy strategicznej branży paliwowej oraz przedstawiono wnioski i ocenę polskiego sektora naftowego.pllicencja niewyłącznazarządzanie strategiczneanaliza strategicznametody zintegrowanesektor naftowysektor paliwowysprzedażdystrybucjakonkurencjaAnaliza strategiczna branży paliwowej w PolsceStrategic analysis of fuel industry in PolandmasterThesis