Frankiewicz, JerzyWąsowski, Piotr2013-09-162013-09-162009-04-30http://hdl.handle.net/11199/679Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy – wprowadzający – poświęcony jest istocie samorządu terytorialnego. Zawarte w nim zostały podstawowe definicje samorządu terytorialnego. Istotę i funkcje finansów publicznych w samorządzie terytorialnym oraz ich podstawy prawne. Przedstawiona została również analiza systemu samorządowego w Polsce m.in. struktura, ustrój, osobowość prawna powiatu wraz z charakterystyką organów powiatu. Rozdział drugi ukazuje istotę budżetu, funkcje – jakie spełnia w jednostce samorządowej, metody tworzenia budżetu, etapy jego projektowania i uchwalania oraz kontrolę. Obejmuje charakterystykę dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów. Rozdział ten przedstawia też jedno z wielu narzędzi do zarządzania budżetem powiatu. Rozdział trzeci zawiera charakterystykę Powiatu Tarnowskiego, ze szczególnym uwzględnieniem kierunku strategicznego – oświaty. Obejmuje rozpoznanie aktualnej sytuacji i zasobów powiatu oraz identyfikację uwarunkowań społecznych, analizę uwarunkowań gospodarczych, charakterystykę infrastruktury społecznej i technicznej. Kluczowym zadaniem tego rozdziału jest też ukazanie zadań, jakie powiat zamierza realizować. Rozdział czwarty prezentuje analizę budżetu badanego powiatu ze szczególnym uwzględnieniem oświaty za pomocą systemu informatycznego do zarządzania budżetem oświaty. Praca jest oparta o zróżnicowaną literaturę krajową, akty prawne dotyczące funkcjonowania samorządu terytorialnego, dokumentację statystyczną, rysunki, mapy i tabele, które mają zadanie przybliżyć prezentowane treści, a także na materiałach Urzędu Starostwa Powiatowego w Tarnowie i informacjach zawartych na stronach internetowych.pllicencja niewyłącznasamorząd terytorialnyfinansowanie oświatybudżet powiatuBudżet jako narzędzie zarządzania finansowego Powiatu Tarnowskiego na przykładzie oświatyBudget as a financial managing tool of Tarnow County on the example of educationbachelorThesis2013-09-12