Łyszczarz, HalinaFieńkowska Kinga2014-01-052014-01-052003http://hdl.handle.net/11199/3363Organizacje realizują procesy innowacyjne, sięgając po produkty wytworzone w sferze nauki, imitując rozwiązania innych organizacji, doskonaląc je bądź tworząc własne rozwiązania z wykorzystaniem zasobów ich wiedzy. Nasilenie i tempo tych procesów wyznacza poziom innowacyjny organizacji i decyduje o innowacyjności całej gospodarki. Równocześnie skłonność oraz zdolność innowacyjna społeczeństwa i poszczególnych ludzi determinuje zachowania innowacyjne organizacji i jej członków. Przedmiotem pracy jest analiza strategii innowacyjnych na przykładzie innowacji produktowych Banku BPH PBK S.A. Bank ten uczestniczy we wszelkiego rodzaju przedsięwzięciach wspomagających dostosowanie usług bankowych do standardów i rozwiązań światowych, w szczególności wymagań Unii Europejskiej. Bank BPH PBK S.A. rozszerzając wachlarz produktów i usług ma na uwadze zarówno klientów indywidualnych jak i klientów instytucjonalnych, którymi niejednokrotnie są największe polskie przedsiębiorstwa. Za cel pracy przyjęto zbadanie w Banku BPH PBK S.A. uwarunkowań procesów innowacyjnych. Procesy innowacyjne są czymś więcej, niż tylko wdrażaniem innowacji. Oznaczają zdobywanie autonomii, przewagi strategicznej nad konkurencją, nabywanie niepowtarzalnych cech i zachowań, zmiany kultury organizacji. Dlatego ustalenie ogólnych podstaw zarządzania innowacjami jest niezwykle trudne, tym bardziej, że tradycyjne metody organizacji i zarządzania są byt statyczne i mało efektywne wobec dynamiki procesów innowacyjnych.pllicencja niewyłącznastrategie innowacyjnebankinnowacje produktoweinnowacjezarządzanie innowacjamiprodukty bankowebank BPH PBK S.A.Analiza strategii innowacyjnych na przykładzie innowacji produktowych w Banku BPH PBK S.A.masterThesis