Rawski, MarekCikowska Maria2014-01-052014-01-052004http://hdl.handle.net/11199/3365Na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych Polska przebudowała swój system bankowy dostosowując go właśnie do wymogów gospodarki rynkowej. W miejsce systemu obejmującego kilka wielkich banków z wyraźnie rozgraniczonymi kompetencjami, typowego dla gospodarki centralnie planowanej, powstał system wielopodmiotowy, złożony z wielu jednostek określających samodzielnie zakres swego działania i konkurujących między sobą. Polskie banki działają obecnie jako banki uniwersalne, uprawnione do oferowania pełnej gamy usług depozytowych, kredytowych i rozliczeniowych. Na zasadzie wyboru głównego kierunku działania, wynikającego z podjętych decyzji strategicznych lub z założeń statutowych cześć banków specjalizuje się głównie w obsłudze określonych dziedzin gospodarki lub pewnych kategorii klientów. Takim bankiem jest Bank Polskiej Spółdzielczości Spółka Akcyjna - podmiot obsługujący przede wszystkim klientów indywidualnych, małe i średnie firmy oraz klientów korporacyjnych, a za pośrednictwem zrzeszanych banków spółdzielczych, pełniący również rolę asy oszczędnościowej. Celem pracy jest przedstawienie problematyki praktycznego wykorzystania technik i narzędzi zarządzania, wykorzystywanych zarówno w kształtowaniu jak i w analizowaniu procesu zarządzania takim podmiotem gospodarczym, jakim jest bank. Wybrano Bank BPS S.A., dlatego że jest to bank nastawiony na obsługę klienta indywidualnego jak również na obsługę małych i średnich firm, a od tego, jak jest zarządzany zależy między innymi jakość obsługi owego klienta, a zatem potencjalnie każdego z Polaków. Za jego wyborem przemawiał również fakt, że jest to bank młody, dopiero rozpoczynający budowę silnej bazy kapitałowej i zaufania publicznego, w warunkach panującej obecnie na rynku bankowym dużej konkurencji. Bank BPS S.A. jest doskonałym przykładem na to, że istnienie tego typu organizacji gospodarczej wymaga szczególnie wysokiej sprawności zarówno w zakresie zarządzania różnorodnymi procesami zachodzącymi wewnątrz banku, jak i w zakresie współpracy z całym otoczeniem zewnętrznym, w szczególności z klientami oraz innymi bankami i pozostałymi elementami systemy finansowego państwa.pllicencja niewyłącznazarządzaniebankowośćBank Polskiej Spółdzielczości S.A.system bankowyprzedsiębiorstwopolityka kadrowa bankuzarządzanie ryzykiem rynkowym i płynnościąrynek pieniężnyrynek kapitałowyProces zarządzania Bankiem Polskiej Spółdzielczości S.A. Wybrane zagadnieniamasterThesis