Godzisz, Tomasz2013-07-112013-07-112005Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji i rosnących wymagań konsumenta. Pod red. A. Nalepki. Nowy Sącz ; Tarnów : WSB-NLU ; Wyższa Szkoła Biznesu w Tarnowie, 2005. - S. 248-25883-88421-46-8http://hdl.handle.net/11199/361Competition growth on media market is the cause of its consolidation. Achieving synergy even thought obvious it is difficult and hard to be realized. We know the cases when values of companies after merger were lower then before. The purpose of this article is to show how media companies choose partners and how they fulfill synergy as integrated ones. The author observes that in the first half of 2005 big players on the Polish media market show strong tendency to mergers and acquisitions.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskasynergiaaktywizacjafuzjarozwój przedsiębiorstwPoszukiwanie synergii poprzez rozwój zewnętrzny na przykładzie rynku medialnego w PolsceIn search of synergy through external development on mediabookPart