Cwynar, WiktorMiczek, Łukasz2018-02-262018-02-262010-10-01http://hdl.handle.net/11199/10310Niniejsza praca poświęcona jest zagadnieniom z zakresu skutecznego zarządzania należnościami przedsiębiorstwa w branży FMCG w Polsce. W poszczególnych rozdziałach przedstawiono teoretyczne podstawy zarządzania należnościami oraz stosowane narzędzia wspierające proces. Scharakteryzowano branżę FMCG w Polsce i na świecie wraz ze specyfiką kategorii napoi energetycznych oraz siłą i rolą brandów w grze o udziały rynkowe. Zaprezentowano różnorodne modele zarządzania należnościami w branży stosowane do dziś w Polsce, wraz z ich specyfiką. Opisano również historię firmy Red Bull wraz ze zmienionym już modelem zarządzania należnościami oraz pakiet zmian w tym zakresie po firmowej rewolucji. Na dzisiaj firma Red Bull Polska postrzegana jest przez partnerów handlowych jako poważny partner, z którym warto planować długoterminową współpracę opierającą się na wzajemnym zaufaniu z zastosowaniem etyki biznesowej, która na dzisiejszym dzikim rynku FMCG jest prawdziwą rzadkością.pllicencja niewyłącznazarządzaniezarządzanie należnościamiprzedsiębiorstwofirma Red Bullbranża FMCGPolityka zarządzania należnościami w firmie w oparciu o przykład Red Bull PolskaReceivables management strategy based on the example of Red Bull PolandmasterThesis2018-02-13