Misiołek, KrzysztofPikula Marcin2014-01-262014-01-262002http://hdl.handle.net/11199/4794Gospodarka rynkowa, podążająca w kierunku wzrostu efektywności działań, konkurencyjności i globalizacji rynków, w zasadniczy sposób zmieniła istotę i warunki funkcjonowania przedsiębiorstw. Zmienność otoczenia wymaga od współczesnych organizacji podjęcia szeregu procesów dostosowawczych, których rezultatem jest wprowadzenie zmian i nowych metod zarządzania pozwalających w skuteczny sposób prowadzić przedsiębiorstwo. Bez względu na rodzaj i charakter zmian, dokonywanie ich, zarówno w wymiarze funkcjonalnym jak i strukturalnym, wymaga racjonalnego i efektywnego procesu zarządzania zmianami. Efektywne zarządzanie zmianami wymaga z kolei wykorzystania odpowiednich do określonych potrzeb organizacji i występujących warunków, koncepcji i metod zarządzania. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zasad benchmarkingu, jako ważnego instrumentu wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem bankowym. Oparto się na stwierdzeniu, że nie istnieje człowiek ani organizacja, która znalazła optymalny sposób na dokonywanie wszystkich czynności. W związku z tym pojawia się potrzeba ciągłego procesu porównywania się i uczenia od innych, w celu wyrównania powstałych różnic.pllicencja niewyłącznazarządzanie zmianąrozwój przedsiębiorstwadiagnoza rozwoju organizacyjnegoTotal Quality Managment -TQMlean managementoutsourcingBusiness Process Reengineeringbenchmarkingprzedsiębiorstwo bankowebank komercyjnyBenchmarking w procesie zarządzania zmianą w banku komercyjnymmasterThesis