Wiktor, Jan W.Kazubski Marcin2014-01-092014-01-092005http://hdl.handle.net/11199/3599Celem niniejszej pracy jest wykazanie, iż marketing jest nieodłącznym elementem w zarządzaniu nie tylko przedsiębiorstwem komercyjnym, ale również organizacją typu non profit. Na przykładzie „Stowarzyszenia Artystów i Podróżników - Grupa Rosynant” w Raciborzu przedstawione zostały podobieństwa i różnice w doborze narzędzi marketingowych stosowanych przez organizacje nastawione na zysk oraz te, które skupiają się głównie na problemach społecznych. Starano się także wykazać, iż praktyczne zastosowanie metod marketingowych niesie wiele dobrych skutków dla organizacji pozarządowych, których działania mogą dzięki odpowiednim zabiegom marketingowym stać się szybsze, sprawniejsze, wydajniejsze i skuteczniejsze. Natomiast realizacja przyjętych zadań, jest celem nie tylko przedsiębiorstw komercyjnych, ale wszelkich grup społecznych, w tym stowarzyszeń i grup nieformalnych.pllicencja niewyłącznaorganizacja non-profitzarządzanie w instytucjach non-profitpodstawy prawnefinansowanie instytucji non profitmarketingmarketing-mixStowarzyszenie Artystów i Podróżników Grupa Rosynant w RaciborzuwizerunekMarketing w instytucjach non profit na przykładzie Stowarzyszenia Artystów i Podróżników Grupa Rosynant w RaciborzumasterThesis