Batko, BogdanStanaszek, Marcin2016-11-292016-11-292014-07-06http://hdl.handle.net/11199/9392W niniejszej pracy przedstawiono najistotniejsze zagadnienia dotyczące bezpiecznego prowadzenia handlu w sieci. Poziom bezpieczeństwa został opisany na podstawie opinii uzyskanych od klientów e-commerce w trakcie badań ankietowych. Ankietę przeprowadzono wśród współpracowników, znajomych oraz studentów. Formularz ankiety składał się z 6 pytań dotyczących danych demograficznych badanych respondentów i 15 pytań merytorycznych. Udzielone przez respondentów odpowiedzi na pytania ukazują postawy, zwyczaje i motywacje związane z kupowaniem on-line. Badanie pozwala sprawdzić postrzeganie bezpieczeństwa zakupów, obawy dokonywania transakcji, wybory bezpiecznych form płatności oraz stosowane przez badanych metody zabezpieczeń przed nieuczciwym sprzedawcą. Analiza udzielonych odpowiedzi pokazuje, że e-konsument wciąż nie czuje się bezpiecznie w sieci. Działając spontanicznie, nie zawsze zdaje sobie sprawę z tego, że zakupy internetowe obarczone są dużym ryzykiem, ale jest coraz bardziej świadomy swoich praw i stara się przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas e-zakupów. Rynek e-commerce to bardzo szybko rozwijający się sektor gospodarki, który przynosi ogromne zyski, a chcąc zaistnieć trzeba w nim uczestniczyć i czuć się bezpiecznie.In the thesis the most important issue of trade on line has been shown. Safety level is described basing on opinions of e-commerce clients during poll tests. The polling was carried out among co-workers , friends and students. The questionnaire conststed of 6 questions concerning demographic data of testing representants and 15 content -related questions. Replies details for given by respondents questions show grounds, habits and motivations relating shopping on-line. The opinion poll allows to check safety of shopping, transaction fear, selection of safe payments forms as well as protection methods used by people approching dishonest sellers. Analysis of given answers shows that e-consumer still does not feel safe on-line. Acting spontaneously one does not always realise that internet 's shopping is burden with high risk however is more conscious of ones rights and try to obey the safety principles during e-shoppig. E- commerce market is very quickly expanding sector of economy, which brings great profits and if one wants to come into being, one must participate in it and feel safe.pllicencja niewyłącznae-commerceinternetbezpieczeństwoankietatransakcjepłatnoście-commerceinternetsecurityquestionnairetransactionspaymentBezpieczeństwo w E-commerceE-commerce securitymasterThesis2016-11-24