Klisiński, JanuszPacyna Katarzyna2014-01-032014-01-032003http://hdl.handle.net/11199/3270Za rok Polska stanie się częścią Jednolitego Rynku a firmy ubezpieczeniowe będą musiały zmierzyć się z otwartą konkurencją zachodnich przedsiębiorstw. Przyszłość wielu towarzystw ubezpieczeniowych stoi pod znakiem zapytania a dodatkowo obawy budzi fakt rezygnacji z zawartych w ostatnich latach umów ubezpieczeniowych . Wielu menedżerów wykazuje daleko posuniętą nieufność w stosunku do praktycznego znaczenia teorii marketingu w obecnych realiach gospodarki. Z faktu tego wynika konieczność ukazania problemów marketingu i sposobów ich rozwiązania z punktu widzenia menedżera odpowiedzialnego za wyniki przedsiębiorstwa nawiązując do gospodarki rynkowej w Polsce. W literaturze wciąż brakuje opracowań poświęconych marketingowi usług ubezpieczeniowych i ten właśnie fakt stał się bodźcem do napisania niniejszej pracy. Dokładniej chęć zaprezentowania planu marketingowego ( modelu marketingowego ), zwłaszcza marketingu – mix, z szczególnym poświęceniem uwagi promocji, jako narzędzia ekspansji stosowanego w firmie ubezpieczeniowej. Głównym celem niniejszej pracy jest przedstawienie planu marketingowego na przykładzie firmy ubezpieczeniowej PZU ŻYCIE S.A. , a w szczególności: procedury jego formułowania, struktury wewnętrznej, propozycji tego planu na najbliższe lata i kolejny rok. Dodatkowo przedstawione zostanie funkcjonowanie firmy ubezpieczeniowej oraz specyfika usługi ubezpieczeniowej. W niniejszej pracy zakłada się, iż stosowany plan marketingowy okazuje się niezbędnym narzędziem w realizacji strategicznych i taktycznych celów firmy, jak również kształtowaniu relacji z klientem.pllicencja niewyłącznaplanowanie marketingowefirmy ubezpieczeniowePZU ŻYCIE S.A.analiza SWOTrynek usług ubezpieczeniowychPlanowanie marketingowe na przykładzie firmy ubezpieczeniowej PZU S.A.masterThesis