Białas, FranciszekKaczor, Grzegorz2014-07-132014-07-132014-05-21http://hdl.handle.net/11199/7973Celem pracy było utworzenie gry platformowej prezentującej najważniejsze techniki Flash i ActionScript. Zakres pracy obejmował zaimplementowanie gry platformowej wykorzystującej te techniki. W części teoretycznej pracy opisano czym są gry komputerowe, ich rozwój oraz podział na gatunki. Przedstawiono te czym jest Flash i ActionScript, jakie były jego początki i rozwój. Kolejno opisano i wyjaśniono jak zaimplementowano najważniejsze elementy tworzonej gry. Na końcu pracy znajduje się podsumowanie.The aim of this work was to create a platform game that presents the most important techniques of Flash and ActionScript. The scope of this work includes implementing a platform game that uses these techniques. Theoretical part of the paper coveres a description of computer games, their development and division into types. The work also shows origins and development of Flash and ActionScript. Subsequently, there is a description and explaination of the the most important elements in creating a game. The paper ends with a summary.pllicencja niewyłącznaFlashActionScriptgry komputerowecomputer gamesZastosowanie Flash i ActionScript 3.0 w grach komputerowych na przykładzie gry platformowej Bad BirdThe use of Flash and ActionScript 3.0 in computer games through an example of the platform game Bad BirdbachelorThesis2014-07-08