Czarnecki, PiotrBeściak, Paweł2014-02-192014-02-192011-10-03http://hdl.handle.net/11199/5991Ciekawym narzędziem zarządzania, którego działanie praktyczne zostanie przedstawione w niniejszej pracy są metody portfelowe. Na potrzeby analizy został wybrany sklep Replikator.pl oferujący sprzedaż za pośrednictwem Internetu. Asortyment tego sklepu obejmuje gry, akcesoria i elementy kolekcjonerskie. Praca powinna wykazać czy dotychczas stosowana strategia firmy była poprawna. Poszukiwane będą także odpowiedzi na pytania o obecną sytuację portfela produktów, które posiada firma, jaką pozycję kosztową zajmują poszczególne pozycje w jej portfelu oraz które SBU jest najsilniejsze lub najlepiej rokuje. Pojawią się również informacje dotyczące praktycznego wykorzystania metod analiz portfelowych BCG i GE a także, zostanie sprawdzone czy w przypadku analizowanej firmy wyniki obu analiz będą się wzajemnie uzupełniać, czy wykluczać. Postaram się odpowiedzieć na pytanie, czy na podstawie wyników analizy, można wyznaczyć strategie dla poszczególnych SBU i jakie mogą to być strategie oraz czy zastosowanie strategii segmentacji SBU było by skutecznym rozwiązaniem w stosunku do jednej z grup produktowych firmy. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem do tematu, teorii oraz zasad zarządzania strategicznego, skupia się na strategiach, ich rodzajach oraz etapach formułowania. Drugi rozdział rozszerza tematykę metod analiz portfelowych. W rozdziale trzecim przybliżona została charakterystyka badanej firmy, jej konkurencji oraz obecnego lidera rynku. Czwarty rozdział przedstawia praktyczne zastosowanie metod BCG i GE na przykładzie sklepu internetowego Replikator.pl.pllicencja niewyłącznazarządzanie przedsiębiorstwemstrategiaanaliza portfelowasklep internetowymacierz BCG (Boston Consulting Group)pozycja strategicznaZastosowanie wybranych metod portfelowych do analizy sytuacji sklepu internetowego Replikator.plPortfolio methods in analysis of online store Replikator.plmasterThesis2014-02-18