Wiktor, Jan W.Zębala, Robert2014-07-092014-07-092006http://hdl.handle.net/11199/7933Celem pracy, poprzez analizę systemu sprzedaży w Radisson SAS Hotel Kraków, jest udokumentowanie wpływu sprzedaży zorientowanej na klienta na wzrost przychodów firmy. Niniejsza praca ma również w swoim zamierzeniu ukazać rolę zarządzania współpracy z klientami jako źródła stabilnej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny i składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przybliżono podstawowe zagadnienia z zakresu marketingu usług, z uwzględnieniem elementów odróżniających go od marketingu firm produkcyjnych i handlowych. W rozdziale drugim ukazano zarys rozwoju sprzedaży począwszy od sprzedaży tradycyjnej, opartej na transakcyjności, do sprzedaży nowoczesnej, charakteryzującej się partnerskim podejściem do klienta. W rozdziale trzecim wyjaśniono rolę bezpośrednich interakcji z klientem jako podstawowego elementu sprzedaży. Ponadto scharakteryzowano podstawowe typy osobowościowe klientów, których znajomość jest ważna przy podnoszeniu jakości kontaktów z klientami. W tym rozdziale dokonano również omówienia tematyki związanej z rozwojem i utrzymywaniem związków z klientami. W rozdziale czwartym scharakteryzowano korporację Rezidor SAS, jak również ukazano zarys rozwoju jednej z marek tej korporacji - Radisson SAS - w Polsce. W dalszej części rozdziału podjęto analizę organizacji działu sprzedaży Radisson SAS Hotel Kraków i przybliżono podstawowe działania sprzedażowe na rynku klientów korporacyjnych. W ostatniej części rozdziału zestawiono czynniki sprzyjające i zagrażające dalszej ekspansji Radisson SAS Hotel Kraków na lokalnym rynku klientów korporacyjnych.pllicencja niewyłącznamarketing usługsprzedażzarządzanie sprzedażąpsychologia sprzedażySystem organizacji sprzedaży jako element marketingu usług (na przykładzie Radisson Sas Hotel Kraków)masterThesis